10 Temmuz 2015 Cuma

Ev Yapımı Limonata

                            

          Limonata sevmeyen yoktur galiba. Hele ki yaz oldumu buz gibiev yapımı limonataya bayılırım... Ben son zamanlarda çıkan ünlü markaların limonatalarını pek sevemedim sanki şurup içiyormuşsun gibi bir tat bırakıyor insanın ağzında ki bu tatta mide bulandırmaya yetiyor. Geçen sene en yaķın dostlarımdan birinin evine gitmiştik annesinin yaptığı limonatadan bardak bardak içmiştim bu sayede limonata yapmaya karar verdim. Feryaz teyzeciğimin limonatası kadar olmasada bana anlattığı gibi uygulamaya çalıştım. Tadı gerçekten çok güzel oluyor. Eğer limonata seviyorsanız mutlaka denemelisiniz. Benim tarif biraz göz kararı ama umarım işinize yarar Eylül müsade ettiği kadar fotoğraf çekebildim...

    Ben 8 limon kullandım. Kabuklarını çok beyazkısmınna gelmeden rendeledim ve bir gece dolapta ustune seker döküp beklettim. Daha sonra yarım bardak şeker 2lt su limonların suyu ve dolapta bekleyen limon kabuklarını karıştırdım bütün gün dolapta bekleyen karışımı akşam tülbent yardımıyla süzdüm ve mükemmel ev limonatası hazır. Güzel bir cafe de limonata içiyormuş gibi afiyetle de içtim. Normalde nane yaprağıda koyuyorum ama bu aceleyle oldu nane yapraklarıda harika bir tat veriyor mutlaka denemelisiniz....


                              
                           
                                         
                         



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder