23 Kasım 2014 Pazar

Yalova İbrahim Müteferrika Kağıt Müzesi



         25 yıldır Yalova'da yaşayan biri olarak kendimi Yalovalı sayıyorum. Yakın zamana kadar il olduğunu hatta nerede olduğunu bile bilmeyen bir çok insan tanıdım ne yazık ki. Havasını, suyunu, taşını ,toprağını , insanını çok ayrı severim buranın. Güzel Yalova'm tarihi bakımdan da bulunduğu coğrafya sayesinde önemli bir rol oynamıştır. Mesela ilk kağıt fabrikası İbrahim Müteferrika tarafından Yalovada  açılmıştır. Geçtiğimiz yıllarda çok geç kalınmış bir müze açıldı " Kağıt müzesi " . Gerçekten çok güzel ve eğlenceli bir yer olmuş. Bu sayede ben dahil bir çok insan özellikle çocuklar kağıdın yapılış mucizesine şahit olabiliyoruz. Yakın geçmişimizi öğrenebiliyoruz. Müzede minik kardeşlerimiz kağıdın nasıl yapıldığını kendi kağıtlarını yaparak görebiliyorlar. Çocuklar kendileri yaparak bir şeyler keşfettikçe bu ülke ileriye gidebilir inşallah. Kağıdı,okumayı,kitabı,ağacı,suyu çocuklarımıza anlatıp öğretelim ki onlar bizim gibi çocuklarının geleceğinden endişe duymadan yaşasınlar. Bu arada Eylül'ü büyüyünce götürebilmek için çok sabırsızlanıyorum... :)


Ben ilk kez bu aletleri gördüm ve eşimle tüm müzeyi ağzımız açık gezdik. Gezerken birbirimize çocuklar gibi heyecanla devamlı yeni bir şeyler gösterdik.




Bu kutucukların içinde yazı için harfler bulunuyor.


Bu matbaada ilk basılan kitap.


Kağıdın ham maddesi.



Burada ayrıca miniklerin kağıt yapımını bizzat görüp kendi kağıtlarını yaptıkları bir platform var ki kalabalık olmasaydı ben de çok isterdim denemeyi ama belki başka bir zamana.








Kağıtlar bu düzeneklerde asılıp kurutuluyormuş.







,



Fırsatı olan herkesin görmesi gereken icatlar,tarih ve müzelerden hoşlananların görmesi gereken bir yer bence. Umarım sizinde yolunuz bir gün buralara düşer...








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder