14 Ocak 2015 Çarşamba

Biri Zebra Kek mi Dedi?




         Bir instagram tarif ve yemek görseli takip etme  furyasıdır gidiyor şimdide uzun zamandır görselini çok sevdiğim bir keki denedim. Bir mutfak aşığı olarak mutfakta geçirebildiğim zaman benim için meditasyon kıvamında oluyor. Herşeyle birlikte bir de kek oturup izlemelik oldu desem yeridir. Genelde yaptığım kekler normalde de severek yenir. Bende bu yüzden zebra keki kendi klasik kek tarifimle uyguladım. Evdekiler de bayıla bayıla yedi :) Zaten son zamanlarda devamlı yeme halindeyiz Allah sonumuzu hayır etsin :) Ben Eylülle uğraşırken kabartma tozu ve vanilya koymayı unutsam da şükür çok sönük olmadı. Gelelim tarife ve uygulamaya :

Sırasıyla Malzemeler:

4 yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
Kabartma tozu / vanilya
Kakao

Yapılışı:

Şeker ve yumurta iyice çırpılıp ilk önce sıvı malzemeler eklenip ardından un elenerek ilave edilir. Üstüne kabartma tozu ve vanilya ilave edilip homojen bir kıvam alıncaya kadar karıştırılır.


Hamurun yarısı başka bir kaba alınıp kakao ile karıştırılır. Daha sonra kahve fincanı ile bir beyaz hamurdan bir kakaolu hamurdan yağlanmış kek tepsisinin ortasına sırayla dökülür.  


Şekildeki gibi olduğunda uzun bir çöp şişle dilim keser gibi çizgi çekiyoruz.


Ebru şekli verdiğimiz keki 160 derecelik fırında yaklaşık 60 dk pişiriyoruz. Keki soğuk fırına atıyoruz ki yavaş yavaş kabararak pişsin.


Sonunda böyle tablo gibi karşısına geçip bakılası bir görüntü oluyor. Geriye çayınızı demleyip içmek kalıyor.




 

12 yorum:

  1. Eşimin en beğendiği kek. Şimdi görünce aklıma düştü. En yakın zamanda yapmak gerek :) Eylül'cüğü de Allah bağışlasın. O tatlı tatlı bakarken ben keke doğru düzgün bakamadım bile. :) Göz açıp kapayana kadar büyüyorlar. geriye dönüp bakınca şaşırıyor insan. Allah sağlıkla büyütmeyi nasip etsin. Kalksın pastaları kekleri biraz da O yapsın. :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden sizinde ellerinize sağlık :) Eylül adına teşekkür ederim. Büyüyüp birlikte kek,pasta,kurabiye ve kısaca herşeyi yapmak için sabırsızlanıyorum. O günler de gelecek mi acaba ? :)

      Sil
  2. Kek harika olmuş :) denemek isterim.
    Takipteymişim (◡‿◡✿)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler ve mutlaka denemelisiniz yapimi cok keyifli bu arada takipte oldugunuzu yorum yazdiktan sonra fark ettim :)

      Sil
  3. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor :) BEnde bloğuma beklerim :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar. Blogunuza sirineler tanisiyor etkinliginden geldim, iyi ki de gelmisim :) Elimden geldigince de takip etmeye calisicam :)
    Minik kizinizi allah bagislasin...
    Zebra kek goruntusu ile gonulleri fetheden bir kektir, ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm düsünceleriniz icin tesekkurler hosgeldiniz :) bende en yakin zamanda gelicem sevgilerimle...

      Sil
  5. Çok güzel olmuş ellerine sağlık bende mutlaka yapcam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ve şiddetle tavsiye ediyorum hem göze hem mideye bayram :)

      Sil
  6. merhabalar
    hemen geldim iadei ziyaretinize :)
    kekiniz çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil