30 Nisan 2015 Perşembe

Eylül'ün Sebzeli Köftesi

Merhabalar... Uzun zamandır Eylül sağolsun pek yazamadım. Yürüme çabalamaları başladığından beri iyice dinlenme vakitlerim tükendi. Minik kuzum öyle meraklı ki devamlı Tostik abisinin peşinden gidiyor. Tabi bende onlarla birlikte gezmek zorunda kalıyorum. İki elimizi tutmayı ısrarla reddeden Eylül yürüse de bizde eğilip ellerinden tutmaya çalışmaktan kurtulsak artık :). 
Gelelim sağlıklı ve de lezzetli sebzeli köftemize. Minik kızımın bizim aksimize etle pek arası yok daha çok sebze tercih ediyor. Bende sebze ve eti birleştirerek kah et sulu kah minik et parçalı besinlerle alıştırmaya çalışıyorum. Geçen dolabı açtım ne yapabilirim diye bakarken gözüme kabak ve pırasa ilişti. Hemen çabucak atmasyon bir tarif uydurdum ve önceden kıyma çıkardığım için koyuldum köftelerimi yapmaya. Malzemeler hem az hem pratik bu yüzden de yapımı çok basit.

Malzemeler

1 avuç kadar kıyma
1 dal pırasa
1 kabak
1 yumurta
Yeterince robottan geçirilmiş bayat ekmek içi
1 orta boy soğan
Tuz
Karabiber


Kızarmak için

1 yumurta
4-5 kaşık mısır unu
Zeytinyağ 

Önce sebzeleri ve soğanı rendenin en küçük gözünde rendeliyoruz. Kıyma ve diğer malzemeleri köfte yoğurur gibi yoğuruyoruz ve küçük porsiyonlar hazırlıyoruz.  Küçük parçaları önce yumurtaya batırıyoruz sonra mısır ununa batırıp zeytinyağında kızartıp kağıt havlu serili tabakta fazla yağından kurtuluyoruz. 
Eylül çol severek yedi. Parmak yemeği diye adlandırdıkları şekilde hapur hupur yedi. Hem vitaminli hemde keyifli bir tadı var. Bende bayıldım gerçekten bence denemelisiniz. Sebze sevmeyen daha büyük çocuklarınız için burger şeklinde yapıp daha cazip hale getirebilirsiniz. Şimdiden afiyet olsun...









4 yorum:

  1. Sebzeli her şeye bayılırım. Eline sağlık, mutlaka yapmalıyım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler bende çok sebze seven biri olarak bayıldım mutlaka denemelisiniz.

      Sil
  2. ben bunu çok seviyorum yenge Atahanda çok seviyor

    YanıtlaSil